
Eispéireas na nDaoine ag Déanamh Caidrimh le hÚdaráis Áitiúla
Ó 2021 i leith, tá an GBRÁ ag coimisiúnú suirbhéanna ar an bpobal chun a fháil amach cad atá ar eolas ag daoine faoi sheirbhísí údaráis áitiúil agus cad é a dtuairimí ar na seirbhísí sin. Ina theannta sin, gach bliain, déantar iniúchadh sonrach ar ábhar amháin a bhaineann le seachadadh seirbhíse, trí cheisteanna suirbhé breise agus grúpaí fócais.
In 2024, d’fhéach an taighde le hiniúchadh a dhéanamh ar eispéiris daoine a bhí i dteagmháil le húdaráis áitiúla chun a fháil amach cad a d’oibrigh go maith agus cad a d’fhéadfaí a fheabhsú.
Rinne Red C eilimint an tsuirbhé i mBealtaine 2024 agus d’fhreagair 1,378 duine ceisteanna faoin teagmháil dheireanach a bhí acu le húdaráis áitiúla. Chuir siad faisnéis ar fáil faoin bhfáth a ndearna siad teagmháil lena n-údaráis áitiúla, conas a chuaigh siad i dteagmháil leo, cé chomh fada agus a ghlac an rannpháirtíocht agus cé mhéad ball foirne ar dhéileáil siad leo. Rinne siad rátáil freisin ar a n-eispéireas rannpháirtíochta agus shainaithin siad cad ba mhaith leo a athrú chun rudaí a fheabhsú.
Phléigh rannpháirtithe an ghrúpa fócais a n-eispéiris ar theagmháil a dhéanamh le húdaráis áitiúla agus shainaithin siad na gnéithe dearfacha agus nach raibh chomh dearfach dá gcaidreamh.
Cé go raibh eispéiris dhearfacha ag formhór na bhfreagróirí ón dá ghrúpa, aithníodh roinnt réimsí a bhféadfaí feabhas a chur orthu. Bhain siad seo le trédhearcacht níos fearr sa phróiseas rannpháirtíochta, éagsúlacht níos mó de bhealaí rannpháirtíochta agus scileanna maithe idirphearsanta, atá sonraithe sa tuarascáil seo.
Achoimre Feidhmiúcháin
Cén cineál taithí a bhí ag daoine i dteagmháil le hÚdaráis Áitiúla?
Torthaí an tSuirbhé
- Bhí formhór na ndaoine sásta lena rannpháirtíocht, go háirithe cúirtéis agus eolas na foirne agus ní raibh siad chomh sásta le fad ama. De réir mar a mhéadaigh a ré, tháinig laghdú ar shástacht le heolas na foirne.
- Bhí na daoine a léirigh buíochas, a bhain úsáid as seirbhís nó a rinne fiosrúchán níos sásta lena rannpháirtíocht ná iad siúd a thuairiscigh locht, ag tabhairt aiseolais nó ag gearán.
- Bhí daoine thar a bheith sásta nuair a bhíothas ag plé le chomh beag ball foirne agus ba ghá in achar ama chomh gearr agus ab fhéidir.
- Dúirt leath de na freagróirí nár mhaith leo aon athrú ar a dtaithí. Ba é an t-athrú ba mhó a iarradh ná é a dhéanamh níos fusa teacht ar fhaisnéis teagmhála don fhoireann agus níos lú rannpháirtíochta le baill foirne éagsúla.
Grúpaí Fócais
- Bhí caidreamh dearfach ag formhór na ndaoine le déanaí le húdaráis áitiúla agus bhí siad sásta le cáilíocht agus fad a rannpháirtíochta.
- Ba é an rud ba mhó a raibh meas acu air ná athrú tapa, agus foireann chabhrach agus sheasmhach.
- Ba é an rud ba chúis leis an bhfrustrachas a bhí neamhchinnte an raibh ríomhphoist nó teachtaireachtaí gutháin faighte, easpa soiléireachta faoin bpróiseas a raibh siad i mbun, láithreáin ghréasáin mearbhall agus úsáid neamhéifeachtach na meán sóisialta.
Cad a theastaíonn ó dhaoine agus iad i dteagmháil le hÚdaráis Áitiúla?
1: Próisis rannpháirtíochta atá soiléir agus trédhearcach
- Deimhniú go bhfuil ríomhphost/glórphost faighte
- Eolas faoi cé chomh fada a thógfaidh an scuaine/próiseas
- Córas atreoraithe soiléir má tá an fhoireann as an oifig
- Taifead rannpháirtíochta ionas nach dtugann daoine sonraí ach uair amháin
2: Ilbhealaí rannpháirtíochta
- Ilbhealaí chun teagmháil a dhéanamh leo nó faisnéis a fháil uathu
- Suímh Ghréasáin fheabhsaithe agus níos mó comhsheasmhachta idir láithreáin ghréasáin na n-údarás áitiúil
- Am tiomnaithe do dhaoine scothaosta (go pearsanta nó ar an nguthán)
3: Scileanna maithe idirphearsanta
- Foireann chairdiúil, eolasach, fhreagrúil le scileanna éisteachta maithe
- Cumarsáid shoiléir shimplí ó bhéal agus scríofa – gan aon bhéarlagair
- Caidreamh leanúnach dearfach a thógáil idir úsáideoirí seirbhíse agus údaráis áitiúla